Horská cesta Skřítek – Kouty nad Desnou, 28km

Náročná celodenní turistická cesta po hřebeni Jeseníků v délce 28km. Výchozím bodem naší cesty je sedlo Skřítek, které odděluje nejjižnější část Hrubého Jeseníku od Hraběšické hornatiny. Sedlo je asi 2,5 km dlouhá a několik desítek metrů široká plošina, která je východiskem zimních ale hlavně letních hřebenových túr. Od motorestu Na Skřítku ( 850m.n.m.) vyjdeme po zelené turistické značce kde po cca  2,5km dosáhneme bizarního útvaru, zvětralé skály Ztracené kameny ( 1225m.n.m) , nacházející se na začátku hlavního hřebene. Pokračujeme již po hlavním hřebenu tvořeném horskými travinami a klečí směrem na Ovčárnu a Praděd. Odměnou za počáteční výstup jsou úchvatné otevřené pohledy směrem na východ a západ, kdy za dobré viditelnosti spatříme vzdálené Beskydy a Krkonoše. Cesta pokračuje bez většího převýšení po kamenité hřebenové pěšině přes 1km vzdálené Pecny ( 1334m.n.m.) na dalších 2 km vzdálenou Jelení studánku ( 1300 m.n.m.) , kde vyvěrá pramen Stříbrného potoka.

(nad Malým kotlem je možno odbočit z hlavní hřebenové trasy do leva po zelené turistické značce na Františkovu myslivnu (1,5km) a dále pak přes Zámčisko do údolí směrem ke 5km vzdálené spodní nádrži PVE Dlouhé stráně a dál 7km po asfaltové cestě do Koutů nad Desnou.).

Hřebenová horská cesta pokračuje dál po „červené" po holinách hlavního hřebene s dalekými výhledy, nad Malým Kotlem, a 3,8km vzdáleným vrcholem Vysoké hole ( 1465 m.n.m.) odkud po dalším  1km dojdeme na Petrovy kameny ( 1438 m.n.m.) které jsou pro svoji vzácnou flóru chráněny a není k nim povolen přístup. Tady již po 500m sejdeme na blízkou Ovčárnu ( 1300m.n.m). Jsme téměř v polovině cesty a je tudíž vhodné si trochu odpočinout v nádherném prostředí horského střediska Ovčárna. Řada restaurací umožňuje dočerpat síly, ukojit hlad a žízeň. Z Ovčárny cesta pokračuje po 3,5km asfaltové silnici k nejvyššímu vrcholu Moravy  Praděd ( 1492 m.n.m.) kde je možno navštívit legendární rozhlednu. Následuje přechod v délce 3,8 km na turistickou chatu Švýcárna (1300m.n.m.). Odtud odbočíme z hlavní hřebenové trasy na zelenou turistickou značku přes Kamzík, Petrovku do údolí směr Kouty nad Desnou kolem Chaty u Pelikána na autobusovou zastávku u mostu ( 6,5km), závěrečných 2,5km pokračujeme po zelené kolem skiareálu Kouty na vytoužené Roubenky Annaberg. Jsme v cíli úžasné cesty na kterou jen tak nezapomenete.

pozn.: Doprava je zajištěna SkiBUSEM po dohodě s majitelem 24h předem, cena přesunu 1000Kč , odjezd 7.15hod. Max.kapacita 30osob.

Fotogalerie - Horská cesta Skřítek – Kouty nad Desnou, 28km

<< Zpět na seznam

Úvod   |    Ceník   |    Roubenky   |    Fotogalerie   |    Volné termíny
Novinky   |    Zajímavá místa   |    Kontakt   |    Zajímavé odkazy   |    Ubytování Jeseníky
Mapa stránek   |    Provozní instrukce   |    Partneři   |    Ubytování v Beskydech